Updates omtrent Corona virus

TIG docent Rik

Werken vanaf zolder

2x per week digitale instructie. Hierin leg ik een nieuw onderdeel uit. Dit onderdeel duurt ongeveer 25 minuten (3 uurs vakken heb ik teruggebracht naar 2 uur en blokuren heb ik gesplitst in twee losse contactmomenten). Na deze instructie krijgen de leerlingen een korte test om te kijken of ze het concept begrijpen. Leerlingen die het begrijpen kunnen dan thuis zelfstandig aan het huiswerk.

Leerlingen die moeite hebben, krijgen dan een verlengde instructie.

Na ongeveer 45 minuten is de les klaar.

Leerlingen werken net als anders met een planner per hoofdstuk, waar per week het huiswerk op staat. Leerlingen kunnen dus zelf verder werken.

Door deze constructie kan ik aardig wat declarabele uren schrijven en ben ik niet veel werk kwijt met het maken van vervangende opdrachten / nakijken. Wel heb ik nu na 3 weken een formatieve evaluatie. Hier kunnen leerlingen kijken of ze leerdoelen hebben behaald.

Mijn werkplek is op een zolderkamertje van 2 bij 2 waar ik alles bij de hand heb. Ook word ik hier niet gestoord door het gezin.

TIG docent Martijn

Corona-dilemma van een onderwijs-ZZP’er

Sinds dit jaar ben ik ZZP’er in het onderwijs. Niet om er rijk van te worden. Wel om mijn blik op het onderwijsveld te verrijken en kennis te maken met verschillende manieren waarop scholen het onderwijs hebben vorm gegeven. Hoe kan je dat beter doen dan een poosje meelopen in een school?

TIG docent Martijn

OneNote Klasnotitieblok als hulpmiddel bij lesgeven op afstand

Deze bijdrage is het derde deel in een serie bijdragen die ik wilde schrijven over het gebruik van het OneNote klasnotitieblok in het onderwijs. Ik had beloofd dat ik deze bijdrage zou vertellen hoe ik het klasnotitieblok gebruik.

TIG docent Sarah

Social Media inzetten

Ik ben die juf die het niet zo ziet zitten om met 12 klassen te FaceTime of in te bellen via Teams… Daarom heb ik een 3 weekse opdracht gemaakt (over plastic / plastic soup) , deze in magister gezet, naar de mentoren gemaild en via o.a instagram houd ik leerlingen op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen via foto’s. Groot bereik en ik kan meteen checken wie wat het gezien heeft, ideaal 🙂 Verder natuurlijk altijd via mail en app bereikbaar, gaat vooralsnog heel goed 👍🏻

TIG docent Fati

Kookchallenge

Omdat we bij Biozorg ook vaak koken hebben we een kookchallenge bedacht. We sturen een recept. Degene met de leukste foto’s na t maken krijgt een kadobon. Elke week een nieuwe Challenge. Klas 1 en 2.

TIG docent Rianne

Digitaal inleveren

Bij mij leveren ze werk in via classroom. Geef ik uitleg via lesson up en mondelinge les via google meet

TIG docent Anja

Ook de docenten worden gemist

TIG docent Anja kreeg deze foto doorgestuurd van één van haar leerlingen met de volgende tekst: Eff bijpraten met ze. Ik mis ze, maar ze missen mij ook😢

TIG docent Haydie

Digitaal lesgeven via EDU Explain

Dit heb ik gemaakt via EDU Explain. En gedeeld met mijn leerlingen. Prowise presenter werkt ook top. Groetjes Haydie

TIG docent Machteld

Een andere invulling

Op twee scholen digitaal lesgeven is een extra uitdaging. Ik heb mijn lesroosters losgelaten en werk nu per dag een paar uur voor de ene school en daarna een paar uur voor de andere school.

ZZP Nederland

ZZP en coronavirus: Kan ik hulp krijgen?

Het coronavirus krijgt onderhand flinke greep op de Nederlandse economie. Zzp’ers beginnen de gevolgen te merken, vaak direct in hun portemonnee. Wat zijn de mogelijkheden als je als zzp’er tijdelijk in zwaar weer komt ten gevolge van het coronavirus?

Het volledige artikel vind je op de site van www.zzp-nederland.nl via onderstaande knop

RTL Nieuws

Kabinet gaat door corona-uitbraak getroffen ondernemers eerder helpen

Kleine tot middelgrote bedrijven die door de coronacrisis in financiële moeilijkheden komen, kunnen morgen al een overbruggingskrediet aanvragen waarbij de overheid grotendeels garant staat. Dat maakte minister Mona Keijzer van Economische Zaken bekend.

Het volledige artikel vind je op de site van www.rtlnieuws.nl via onderstaande knop

Hogeschool Utrecht

Quick Guide – Colleges geven vanuit huis

Wat als je vanuit huis je hoorcolleges wil geven of werkcolleges wil begeleiden? Maak daarvoor gebruik van de video-vergaderfunctie in de app MS Teams. Ook gesprekken met kleine groepjes studenten of zelfs 1-op-1 kan je via MS Teams houden (zie onderaan bij de tips). Daarnaast kan je natuurlijk gebruik blijven maken van de digitale leeromgeving voor het aanbieden en structureren van bronnen en opdrachten en het geven van feedback aan je studenten.

Het volledige artikel vind je op de site van www.husite.nl via onderstaande knop