[vc_row gap=”10″][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1585143677609{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_column_text]
TIG docent Rik
Werken vanaf zolder
[/vc_column_text][vc_column_text]2x per week digitale instructie. Hierin leg ik een nieuw onderdeel uit. Dit onderdeel duurt ongeveer 25 minuten (3 uurs vakken heb ik teruggebracht naar 2 uur en blokuren heb ik gesplitst in twee losse contactmomenten). Na deze instructie krijgen de leerlingen een korte test om te kijken of ze het concept begrijpen. Leerlingen die het begrijpen kunnen dan thuis zelfstandig aan het huiswerk.
Leerlingen die moeite hebben, krijgen dan een verlengde instructie.
Na ongeveer 45 minuten is de les klaar.
Leerlingen werken net als anders met een planner per hoofdstuk, waar per week het huiswerk op staat. Leerlingen kunnen dus zelf verder werken.
Door deze constructie kan ik aardig wat declarabele uren schrijven en ben ik niet veel werk kwijt met het maken van vervangende opdrachten / nakijken. Wel heb ik nu na 3 weken een formatieve evaluatie. Hier kunnen leerlingen kijken of ze leerdoelen hebben behaald.
Mijn werkplek is op een zolderkamertje van 2 bij 2 waar ik alles bij de hand heb. Ook word ik hier niet gestoord door het gezin.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362552444{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_column_text]
TIG docent Martijn
Corona-dilemma van een onderwijs-ZZP’er
[/vc_column_text][vc_column_text]Sinds dit jaar ben ik ZZP’er in het onderwijs. Niet om er rijk van te worden. Wel om mijn blik op het onderwijsveld te verrijken en kennis te maken met verschillende manieren waarop scholen het onderwijs hebben vorm gegeven. Hoe kan je dat beter doen dan een poosje meelopen in een school?[/vc_column_text][vc_btn title=”Verder Lezen” style=”outline-custom” outline_custom_color=”#ffffff” outline_custom_hover_background=”#666666″ outline_custom_hover_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” button_block=”true” css=”.vc_custom_1585142269547{background-color: #99c221 !important;}” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fpulse%2Fcorona-dilemma-van-een-onderwijs-zzper-martijn-van-iwaarden%2F|title:De%20stap%20naar%20het%20onderwijs|target:%20_blank|”][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362564525{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_column_text]
TIG docent Martijn
OneNote Klasnotitieblok als hulpmiddel bij lesgeven op afstand
[/vc_column_text][vc_column_text]Deze bijdrage is het derde deel in een serie bijdragen die ik wilde schrijven over het gebruik van het OneNote klasnotitieblok in het onderwijs. Ik had beloofd dat ik deze bijdrage zou vertellen hoe ik het klasnotitieblok gebruik.[/vc_column_text][vc_btn title=”Verder Lezen” style=”outline-custom” outline_custom_color=”#ffffff” outline_custom_hover_background=”#666666″ outline_custom_hover_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” button_block=”true” css=”.vc_custom_1585142284275{background-color: #99c221 !important;}” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fpulse%2Fonenote-klasnotitieblok-als-hulpmiddel-bij-lesgeven-op-iwaarden%2F|title:De%20stap%20naar%20het%20onderwijs|target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”10″][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362564525{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_single_image image=”6746″ img_size=”large”][vc_column_text]
TIG docent Sarah
Social Media inzetten
[/vc_column_text][vc_column_text]Ik ben die juf die het niet zo ziet zitten om met 12 klassen te FaceTime of in te bellen via Teams… Daarom heb ik een 3 weekse opdracht gemaakt (over plastic / plastic soup) , deze in magister gezet, naar de mentoren gemaild en via o.a instagram houd ik leerlingen op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen via foto’s. Groot bereik en ik kan meteen checken wie wat het gezien heeft, ideaal 🙂 Verder natuurlijk altijd via mail en app bereikbaar, gaat vooralsnog heel goed 👍🏻[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362552444{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_single_image image=”6745″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
TIG docent Fati
Kookchallenge
[/vc_column_text][vc_column_text]Omdat we bij Biozorg ook vaak koken hebben we een kookchallenge bedacht. We sturen een recept. Degene met de leukste foto’s na t maken krijgt een kadobon. Elke week een nieuwe Challenge. Klas 1 en 2.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362572640{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_single_image image=”6747″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
TIG docent Rianne
Digitaal inleveren
[/vc_column_text][vc_column_text]Bij mij leveren ze werk in via classroom. Geef ik uitleg via lesson up en mondelinge les via google meet[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”10″][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362552444{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_single_image image=”6748″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
TIG docent Anja
Ook de docenten worden gemist
[/vc_column_text][vc_column_text]TIG docent Anja kreeg deze foto doorgestuurd van één van haar leerlingen met de volgende tekst: Eff bijpraten met ze. Ik mis ze, maar ze missen mij ook😢[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362572640{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_single_image image=”6750″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]
TIG docent Haydie
Digitaal lesgeven via EDU Explain
[/vc_column_text][vc_column_text]Dit heb ik gemaakt via EDU Explain. En gedeeld met mijn leerlingen. Prowise presenter werkt ook top. Groetjes Haydie[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362564525{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=LLZBPv0dCR4″][vc_column_text]
TIG docent Machteld
Een andere invulling
[/vc_column_text][vc_column_text]Op twee scholen digitaal lesgeven is een extra uitdaging. Ik heb mijn lesroosters losgelaten en werk nu per dag een paar uur voor de ene school en daarna een paar uur voor de andere school.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”10″][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362552444{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_column_text]
ZZP Nederland
ZZP en coronavirus: Kan ik hulp krijgen?
[/vc_column_text][vc_column_text]Het coronavirus krijgt onderhand flinke greep op de Nederlandse economie. Zzp’ers beginnen de gevolgen te merken, vaak direct in hun portemonnee. Wat zijn de mogelijkheden als je als zzp’er tijdelijk in zwaar weer komt ten gevolge van het coronavirus?
Het volledige artikel vind je op de site van www.zzp-nederland.nl via onderstaande knop[/vc_column_text][vc_btn title=”Verder Lezen” style=”outline-custom” outline_custom_color=”#ffffff” outline_custom_hover_background=”#666666″ outline_custom_hover_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” button_block=”true” css=”.vc_custom_1584360029472{background-color: #99c221 !important;}” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.zzp-nederland.nl%2Fnieuws%2F2-3|title:De%20stap%20naar%20het%20onderwijs|target:%20_blank|”][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1584362572640{margin: 5px !important;background-color: #efefef !important;}”][vc_column_text]
Hogeschool Utrecht
Quick Guide – Colleges geven vanuit huis
[/vc_column_text][vc_column_text]Wat als je vanuit huis je hoorcolleges wil geven of werkcolleges wil begeleiden? Maak daarvoor gebruik van de video-vergaderfunctie in de app MS Teams. Ook gesprekken met kleine groepjes studenten of zelfs 1-op-1 kan je via MS Teams houden (zie onderaan bij de tips). Daarnaast kan je natuurlijk gebruik blijven maken van de digitale leeromgeving voor het aanbieden en structureren van bronnen en opdrachten en het geven van feedback aan je studenten.
Het volledige artikel vind je op de site van www.husite.nl via onderstaande knop[/vc_column_text][vc_btn title=”Verder Lezen” style=”outline-custom” outline_custom_color=”#ffffff” outline_custom_hover_background=”#666666″ outline_custom_hover_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” button_block=”true” css=”.vc_custom_1584361938713{background-color: #99c221 !important;}” link=”url:https%3A%2F%2Fhusite.nl%2Fdigitalehu2%2Fhoofdpagina%2Fonline-lesgeven-vanuit-huis%2F|title:De%20stap%20naar%20het%20onderwijs|target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row]