023-5250502
Mijn TIG
Mijn Favorieten
Sluiten

TiG Blog De intake

Anne heeft het volledige selectietraject doorlopen. Het feest kan beginnen. Ze staat aan de vooravond van haar eerste klus als interimmer. De telefoon gaat.

Op kantoor is er zojuist een aanvraag binnengekomen van een school in Utrecht. Ze zoeken daar per direct een docent Engels. Een docent die affiniteit heeft met Montessori onderwijs. Iemand die meer kan dan uit de methode werken en bovenal iemand die snel verbinding maakt met de groep. Het zijn namelijk niet de makkelijkste leerlingen. Het assessment van Anne zit nog vers in het geheugen van Pim. Zij is geknipt voor deze klus. Tijd om haar te bellen.

Anne luistert goed naar Pim. Ze is het met hem eens. Deze klus klinkt als muziek in haar oren. Er is haast geboden en Pim wil haar graag voorstellen aan de school. Anne kent geen twijfel. Dat mag en ze kan ook morgen al langskomen om kennis te maken op de school.

Pim hangt op en stuurt direct het CV van Anne naar de school. In de begeleidende mail legt hij uit waarom zij de juiste kandidaat is. De profielschets van het assessment is daar onderdeel van. Het duurt niet lang tot de school reageert. Of Anne morgen al op gesprek kan komen.

Anne heeft voor de school met Pim afgesproken. Ze hebben iets eerder afgesproken om nog wat dingen door te nemen. Het is namelijk de eerste keer dat Anne op intake gaat en ze weet eigenlijk niet zo goed wat ze kan verwachten. Gelukkig hoeft ze het niet alleen te doen. Pim zit straks naast haar en kan haar helpen als dat nodig is.

Pim ziet Anne uit haar auto stappen. Hij begroet haar en vraagt hoe ze zich voelt. Dan vertelt hij Anne dat een intake eigenlijk altijd anders is. Op sommige scholen heeft het toch wel wat weg van een sollicitatiegesprek en op andere scholen is het een kennismakingsgesprek waarbij er al heel snel wordt ingezoomd op de praktische zaken die een eventuele start mogelijk maken. Pim kent deze school goed en weet dat het gesprek hier plaatsvindt met de rector en iemand uit de sectie. Het gesprek is inhoudelijk, maar in een informele setting. En het kan zijn dat er wordt afgesloten met de vraag wanneer Anne kan beginnen.

Het liefst was Anne gisteren begonnen met werken. Maar ze vindt het toch wel fijn dat Pim aangeeft dat het feit dat ze hier nu is, niet betekent dat ze daadwerkelijk moet starten. Zij is de baas. Ervaar de school en ervaar het gesprek. Luister goed en geef aan wat zij van jou kunnen verwachten, maar maak ook duidelijk wat jij van de school verwacht. Als het goed voelt, kan je dat direct zeggen. Maar je kan er ook een nachtje over slapen.

Pim hoeft niet veel te doen tijdens het gesprek. Er was direct een klik. Hij had ook niet anders verwacht. Anne praat makkelijk. Kan helder en direct antwoord geven op de vragen. Ze verwoordt goed waarom ze op deze manier wil gaan werken en op welke vlakken zij een meerwaarde kan zijn voor de organisatie. De docente Engels die vanuit de school aanwezig is bij het gesprek, neemt Anne mee om haar een rondleiding door de school te geven. De rector kijkt Pim aan en begint te lachen. Dat zit wel goed.

Anne loopt door de school en voelt dat het goed is. Ze lopen terug naar de kamer van de rector. Een paar minuten later staat ze met de lesboeken in haar handen buiten met Pim. Wat een verademing dat het zo snel gaat allemaal. Geen twijfel. Gewoon starten. Ze voelt zich goed!

Op kantoor maakt Pim de overeenkomst in orde voor Anne. Alles wat hiervoor belangrijk is, is al met haar besproken in het voortraject. Dit is waar Pim het voor doet. Anne blij, de school blij en wederom een perfecte match.

Anne doet een tikkeltje gespannen de deur van de school open. Vanaf vandaag gaat het avontuur echt beginnen. Ze kan niet wachten.

Nieuwsgierig geworden? Vul dan het onderstaande contactformulier in en wij nemen z.s.m. contact met je op!

Contact formulier